måndag 15 februari 2010

Semester och Alla hjärtans dag

Japp har juh haft en del semesterdagar kvar liggandes som jag inte riktigt har vetat när jag ska ta ut osv, nu har jag iaf tagit ut 6 st av dom. 2 förra veckan och sen hela denna veckan. 4 kvar som jag kan spara till nåt annat år istället. Typ till när vi ska till USA hela familjen och fira pappa :)Har juh redan 4 dagar sparade där så de ser bra ut :) Bara att Martin ska skaffa pass innan dess oxå å de verkar juh ta tid!! haha

Jobbade mån-tis förra veckan och sen på onsdan klev jag upp riktigt tidigt och åkte med bilen till solna och lämnade in den på service. Drog nån vals om att jag behövde ha den snabbt för jag skulle iväg på resa och bla bla bla. Dom skulle iaf se vad dom kunde göra och satte bilen på prio listan, men dom kunde inte lova nåt.
Åkte kommunalt hem och la mig och försökte sova en liten stund. Vaknade av att dom ringer vid halv 10 och säger att bilen är klar!!! JIPPIE!!!
Gjorde en snabbpackning och sen bar de av mot Solna igen med all packning. Kan säga att jag va svettig när jag kom fram och hämtade bilen.

Sen bar färden av upp till Martin och S-hamn. Va en väldigt LÅÅÅÅÅNG vecka som jag och Martin va ifrån varann. Behövdes nog iofs då vi är med varann typ hela tiden annars, men va ändå lite jobbigt med tanke på att vi aldrig vart ifrån varann på de sättet förut. Men vi klarade de!

Nu är jag iaf uppe i S-hamn med honom. Hjälper till lite då och då nere på gården där Martin är och jobbar med sin pappa och hans tjej.
Har det rätt bra här uppe, förutom att man kliver upp väldigt tidigt varje morgon!!
Men de är roligt att vi får så mycke tid med Martins pappa osv. Igår fick jag t.om höra av Conny att jag va en bra tjej och de är rätt stort för att få komma från honom :) Nerrå han visar att han gillar mig så de är lugnt. Tror även Susanne (Connys sambo) tycker att jag är rätt duktig osv när jag kommer igång så de känns jätteroligt.

Igår va de juh alla hjärtans dag.
Martin hade planerat för fullt kan jag säga och jag anade verkligen ingenting.
Förstod att jag skulle få nåt då han förbjöd mig från att gå på stan, när vi va hem till Hudik och hälsade på, för att han skulle gå där. Men resten hade jag ingen aning om.
Gick hem från gården vid 15 tiden och hoppade in i duschen å för att göra sig i ordning. Visste inte vad jag skulle ha på mig eller nåt så de fick bli jeans och min skjorta (ett bra beslut).
Fick 3 presenter här hemma. En bok om kärlek, doftljus av hjärtan och en Miranda nalle :)
Vid halv 5 kom Susanne och hämtade oss och skjutsade in oss till stan. Eftersom jag inte riktigt är sååå hemma i S-hamn längre så hade jag ingen koll på vart vi skulle. Vi hamnade iaf på resturang :) Martin hade bokat bord en dag när han till mig sa att han skulle in och fixa en dator *grrr*... På bordet stod iaf 3 LÅNGA RÖDA ROSOR *me love*. Blev oxfile planka för mig och black and white för Martin. Tror aldrig jag njutit så mycke av maten som jag gjorde igår. Jäklar va gott de va!!
Fick den sista presenten där vid bordet. Ett halsband i form av ett hjärta med diamanter :)
Behöver jag säga att jag aldrig haft en bättre alla hjärtans dag?!

Martin va juh in på akuten tidigare på dan och fick sin fot kollade och uppskuren osv så han va rätt slut när vi kom hem igen. De va jag oxå efter att ha gått och vart nervös osv.. Vi somnade iaf rätt gott båda två brevid varann. Längesen jag hörde honom snarka, men de gjorde han igår så han sov nog rätt gott!!!

Tyvärr vaknade juh jag och va tvungen att kräkas inatt så idag har jag legat kvar här i stugan/lägenheten och kollat på film och lite os osv..
Martin har de vart full rulle på dock så de är skönt att se honom glad igen efter allt med foten.
(Han fick 110 graders vatten på foten som gjorde att x antal lager med hud försvann)

Nej nu är de dags att lägga sig så man orkar upp till imorrn. Kl 6.45 börjar Martins väckarklocka att ljuda *urkpåburk*.

Sov så gott på er alla!!

Inga kommentarer: