tisdag 26 januari 2010

Bloggtorka

Japp har haft bloggtorka nu utan dess like, inte haft lust att blogga helt enkelt.

Orkar inte skriva så mycke nu heller, eller hinner inte rättare sagt.
Jag står nämligen å bakar!! Japp du läste rätt morsan. JAG BAKAR!!!

Jag och Martin satt och gjorde matschema tidigare idag och då när jag satt och läste i nån receptbok för att få lite ideér så såg jag massa bröd att baka. Blev faktiskt rätt sugen så de va bara att dra iväg till affärn å handla jäst osv.
Går juh rätt bra om man säger så, bara de att brödet ska ligga å jäsa i olika omgångar och vad ska man göra mellan då? Jo man sätter sig såklart vid datorn.
Tänkte att jag lika gärna kan passa på att skriva lite kort då.

Har väl egentligen inte hänt så mycke på senaste.
Jag och Martin har förlovat oss, men de känns som evigheter sen nu så haha.. Kan iofs va så att jag inte bloggat på evigheter oxå så.

Annars rullar livet på.
Martin ska upp till S-hamn snart och jobba i några veckor, lite trist bara att han är där uppe på Alla Hjärtans Dag, men men.. Trodde juh stensäkert på att jag va ledig då så vi hade planerat att gå ut och äta middag osv, men när Malin kollar på schemat så är de juh hennes jobbarhelg. Tur då att man faktiskt har människor som man kan byta helg med.. Så nu kommer jag jobba två helger på raken istället, men vad gör man inte för att få fira Alla Hjärtans Dag med älskling?!
Får jag juh chansen att åka upp och umgås lite med familjen oxå medans Martin jobbar så de är bara plus :)

Nej nu ropar brödet på mig igen att de vill in i ugnen så de är väl bäst man masar sig ut till köket.

See ya!!

Inga kommentarer: